Sageli tagasi valus. Arst vastas:

Mis on seljavalu puhul nii-öelda punased lipud? Enne ravi juurde asumist on vaja eristada, millise valu liigiga on tegemist, tähendab neuroloog. Tänapäevase seljavalu kontseptsioon on biopsühhosotsiaalne ehk sõltub peale füsioloogilise komponendi unest, stressist, tööst, elukvaliteedist. Miks jäävad inimesed sageli spetsialistide vahele nii-öelda ringlema ja ei saa murele lahendust? Tema sõnul on sageli süüdlaseks hoopis mõne teise piirkonna liikuvuse piiratus või nõrkus, mille tõttu kannatab kompensatoorselt alaselg.

Hiljaaegu valmis täiskasvanute mittespetsiifilise alaseljavalu ravijuhend ja patsiendijuhend, mis aitab tervishoiusüsteemis tegeleda alaseljavaludes inimesega ühetaoliselt ning vastavalt kaasaegsetele soovitustele. Millised on sagedasemad alaseljavalu põhjused? Mittespetsiifilise alaseljavalu juhises me räägime valust, millel tihtipeale ühte kindlat põhjust polegi. Valu tekitajaks võivad olla erinevad keha koed alates lihastest, lülivaheketastest, lõpetades lülide vaheliste liigeste või sidemetega selja piirkonnas. Valu võib tekkida nii nende kudede talitluses näiteks lihas on tugevalt pinges kui ehituses näiteks lülivaheketas on välja sopistunud.

Paula RõukTerviseportaali reporter Eesti Rahvusballeti füsioterapeudi alaselga tugevdavad ja valu vähendavad harjutused. Puusa eesmise osa venitus. Aktiveeri tuhar ja suru puusa ettepoole.

Teed harjutust õigesti, kui ei saa väga palju ette liikuda, sest tunned venitust puusa eesmise osas. Puusa eesmine osa ja tuhar on vastastoimelised ning selleks et puusa venitada, tuleb tuharat pingutada.

sageli tagasi valus

Tihti on puusa eesmine osa pinges ja jäik ning võib olla üks alaseljavalu põhjustaja. Tema sõnul on sageli süüdlaseks hoopis mõne teise piirkonna liikuvuse piiratus või nõrkus, mille tõttu kannatab kompensatoorselt alaselg.

sageli tagasi valus

Valu seljas pole füsioterapeudi sõnul alati halb märk, sest enamasti sageli tagasi valus see seotud lihastega ja seetõttu ebamugav, aga ohutu. Ohtlik on kiirguv valu, mis ei ole niivõrd seljas kui alajäsemetes, suremise tunne või tundlikkuse häire või valu, mis tekib näiteks ainult püsti seistes.

sageli tagasi valus

Tihti jääbki tema sõnul selgitamata, miks see üldse tekkis. Kui valu hakkab tagasi tulema, tuleks välja uurida, mis treeningus valesti tehakse.

Tänapäevase seljavalu kontseptsioon on biopsühhosotsiaalne ehk sõltub peale füsioloogilise komponendi unest, stressist, tööst, elukvaliteedist. Valutav selg tahab füsioterapeudi sõnul enamasti liigutamist. Kui oled veetnud terve päeva sundasendis, siis võiks enne trenni kasutada soojenduseks dünaamilisi venitusharjutusi, et taastada pinges piirkondade liikuvus,» soovitas füsioterapeut.

sageli tagasi valus