Liigeste tooreziimist

Teised valuliigid esinevad harvemini. Surve vähenemisel imab kõhr liigesevedelikku nagu käsn, surve suurenemisel aga eritab seda vedelikku sõltuvalt surve tugevusest. Terved liigesed jaotavad koormuse ühtlaselt kogu oma pinnale. Krooniline valu halvendab inimese elukvaliteeti — häirides töötamist, igapäevaelu ja und. Kahjuks esineb nii tavainimeste kui ka endiste traumeeritud tipp sportlaste hulgas valehäbi kepikõnniharrastuse vastu ning eelistatakse edasi elada haiguste, traumade ja väljaveninud kõhu küüsis. Liigesekõhr koosneb maatriksist rakuvaheainest , milles paikneb plastiline kollageenikiududest võrgustik.

newsletter

Kepikõnni erialane efektiivsus on seotud eelkõige südame-veresoonkonna funktsionaalse paranemisega, suurenenud aeroobse töövõimega, närvisüsteemi rahustava toimega, kehakaalu regulatsiooni ja liikumis-tugiaparaadi haiguste ravi ja liigeste tooreziimist. Oluliseks tuleb pidada südame üleminekut ökonoomsele töörežiimile ja müokardi hapniku vajaduse langust, mille tõestuseks liigeste tooreziimist harvem südame kokkutõmbe sagedus puhkeseisundis bradükardia.

Vereringe- ja hingamiselundite kõrval võib täheldada ka maksa, seedetrakti ja luustiku terapeutilist efekti. Kõik lihased töös Kesk- ja vanemaealistega tehtud uuringud näitavad kepikõnni harrastajatel vere punaliblede, hemoglobiini ja lümfotsüütide taseme tõusu ja organismi kaitsereaktsioonide tugevnemist.

Treeningute käigus normaliseeruv vere viskoossus kergendab südame tööd ja vähendab trombiohtu. Regulaarne kepikõnd mõjub tervendavalt kõikidele liikumis-tugiaparaadi lülidele ja aitab peatada liigeste degeneratiivseid muutusi, mis on seotud ealiste muutuste ja liikumisvaegusega.

Recent Posts

Eriti tähtis on, et paraneb lümfi juurdevool liigeste kõhredele ja lülidevahelistele ketastele, mis on artroosi ja radikuliidi heaks profülaktikaks. Amortiseeriva töörežiimi tõttu on liigeste kompressiooni ja traumade oht tunduvalt väiksem kui jooksu puhul.

Universaalseks teeb kepikõnni praktiliselt kõikide lihasgruppide töö, milles osalevad peale reie- ja säärelihaste ka õlavöö- selja- ja kõhulihased.

  1. Terved liigesed jaotavad koormuse ühtlaselt kogu oma pinnale.
  2. Valuravikabinetis aitame valuga haigeid Pille Ambur, anestesioloog, valuravi arst Valu on kaitsereaktsioon, mis sageli hoiatab inimest vigastuste tekkimise eest.
  3. Argroza elton-ravi
  4.  Вот и прекрасно.
  5. «ТРАНСТЕКСТ» еще никогда не сталкивался с шифром, который не мог бы взломать менее чем за один час.

Närvisüsteemi rahustavat toimet võib seostada värske õhuga, vahelduva looduse ja maastiku reljeefiga, millele lisandub organismi karastav tegur ja suurem vastupanuvõime külmetushaigustele. Kasulik on kepikõnnile minna õhtupoolikul pärast tööd, et maandada päeva jooksul kogunenud negatiivseid emotsioone ja põletada stressist kuhjunud üleliigset adrenaliini hulka.

Antud kaubaga, kui nad ostavad

Südameaordi läbivuse suurenemine, kolesterooli ja rasvade ainevahetuse paranemine, liigsest kehakaalust vabanemine ja sklerootiliste protsesside peatamine on üks osa kepikõnni tervendavatest omadustest. Liigeste tooreziimist maailma tervishoiuorganisatsioon andmeil soodustab kepikõnniharrastusest tingitud kehakaalu langus kolme-nelja kilogrammi võrra efektiivsemat kolesterooli ainevahetust kui erinevad dieedid.

Valehäbist lahti Huvitavad andmed pärinevad saksa liigeste tooreziimist Paffenbargerilt, kes 16 aasta jooksul uuris 22 kepikõnni harrastajat ja jõudis järeldusele, et vähihaiguste riskirühmast langes harrastajatel riskifaktor võrreldes mitteharrastajatega 28 protsendilt le.

Kahjuks esineb nii tavainimeste kui ka endiste traumeeritud tipp sportlaste hulgas valehäbi kepikõnniharrastuse vastu ning eelistatakse edasi elada haiguste, traumade ja väljaveninud kõhu küüsis. Jäädes passiivseks tugitoolisportlaseks, võib suure tõenäosusega auhinnaks saada varajase osteartroosi ja lihaste düstroofia.

Nii nagu teiste spordialade puhul, toimib ka kepikõnnil järkjärgulisuse põhimõte, mis aitab koormustega kohaneda ja vältida ebameeldivaid üllatusi südame kloppimine, järsk pulsi ja vererõhu tõus, osta balsami soome liigestele enesetunne. Alustuseks võiks trenni kestus olla 15 minutit ning pulsisagedus ei tohiks ületada lööki minutis. Treenituse suurenemisega võivad need arvud kasvada: treenida korraga minutit, pulsisagedus võib olla kuni lööki minutis.

Aleksander Jairus, meditsiinidoktor.