Stopp polve haiget,

Kui hüpotermia tekib seljavalu, põlved, käed. Jahvatamine puhastab veresooni, annab ruumi vere liikumiseks, lahendab põletiku, leevendab turset. Vaene mees naaseb arsti juurde ja ütleb seal: - Noh, sina, mu sõber, ei teadnud tõesti, et harjutused on vajalikud! Kuid see on halb õnn - kümneid kondroprotektoreid sisaldavaid pakke torusid on ära kasutatud ja asjad on alles ning näivad isegi kiirendusega langevat. Vahetades paiskamine ja hõõrumine, massaaži põhjalikult ja seejärel jala seljaosa, nii et see vähendab ja soojeneb.

Bodypump — ruttu vormi!

Priit Pullerits: Saab veel hullemaks minna

Või vigaseks? Keha saab väga ruttu vormi, sitkeks ja vastupidavaks — mida muud veel tahta! Valesti treenides on aga vigastused sama kiired tulema. Mis on õige ja mis vale? Sa teed kükke nagu kaelkirjak. Kael vabaks, küünarliiges kangi alla.

Iluvõimleja oled või? Selg vastu matti! Ranne ei võimle, muidu on homme haige. Oled liigeste raviks tuttavaks — Kristina elu esimeses Bodypumpi trennis.

Tegin kohutavalt valesti, aga jumal tänatud, et sattusin targa treeneri peale, kes kõik vead huumoriga pooleks kohe korda tegi. Kas ma solvusin ja ei pistnud nina enam iial sinna tundi? Oh ei — naersin südamest ning minust sai nii Bodypumpi kui ka Viktori suur fänn. Sõbralik nöök käib tänaseni, kui vigu teen või raskuste arvelt viilin. Mul vedas — kohe parandades säästis Viktor mind vale tehnika omandamisest ning vigastustest, mis on Bodypumpi trennis kahjuks igapäevased.

Enamik instruktoreid on väga toredad, kuid liiga viisakad, ei julge sekkuda, kui keegi ilmselgelt vildakalt kaasa teeb. Viktor Eksi pole selline, tema juba valesti treenida ei luba.

stopp polve haiget luu polveluud

Kes tajuks tunnis parandamist hammustamisena, sellele ma muidugi teiste kuuldes midagi ei ütle, aga endale viga teha ka ei lase. Bodypumpis on suur korduste arv, raskused mängus — valesti teha on väga ohtlik! Mis siis juhtuda saab?

Mitmesugused põlvevigastused. Lihasvalud, krambid, väsimusvigastused. Õige asendiga treenides on võimalik kogu seda jama vältida. Suvaliselt pole mõtet vehkida, eriti raskustega treenides — tarvis on teadlikkust!

Jalade paindevalu põhjused ja ravimeetodid

Mõni kükk oleks muidugi köömes, aga Bodypumpis teed neid tublisti üle saja, raskus turjal. Näed ise — seda on palju! Kui oskad eriti halva asendi valida, võid alaseljale või põlvedele viga teha juba esimese tunniga. Trennikaaslaste lugudest jääb mulje, et kui miski juba häda tegema hakkab, siis päris korda seda enam ei saagi.

Oh mis kuldaväärt ettekääne laiskvorstidele, et diivanipõhja pesitsema jäädagi. Aga seljavalu võib tabada neidki, kes pole sõrmeotsagagi kangi puutunud — selja tervisele on kõige parem, kui lülisammast toetab tugev lihaskorsett. Isegi pisikese poekoti tõstmine võib muidu vigaseks teha.

Raskused teevad kapiks?

stopp polve haiget ohtul polved haiged

Siiani kardab osa naisi Bodypumpis raskusi lisada, kuna usub, et muutub nii massiivseks lihasmürakaks. Esimene käib suurte raskuste ja väikese kordustega — sõna otseses mõttes tekitatakse mikrovigastusi, mis sunnivad lihast paisuma. Bodypumpis on palju kordusi, tuleb sitkus, vorm ja vastupidavus, aga suurust siit ei tule. Aga see on meeletult hea ja arendav treening ka neile kappidele, kes siis jõusaalis treenivad. Ning tavaelus on just lihaste vastupidavus see, millest kõige rohkem kasu tõuseb.

Kuidas leevendada artroosiga põlve turset: valu põhjused ja enesega ravimine

Päris paljud lähevad trennis hasarti, naudivad eneseületust ja ei pane valu tähelegi, kuid liigeste ja lihaste valuga seda õigeks ei stopp polve haiget. Tuleb vahet teha väsimusvalul ja valest tehnikast tingitud valul. Esimesel juhul on õige end veidike ületada, teisel juhult tuleb harjutus katki jätta!

Pingutus, mis sütitab Viktori meelest stopp polve haiget heas treeningus tõhus pingutus ja fun käsikäes. Vahel viskan meelega mõne ootamatu nalja, et inimesi päevarutiinist välja raputada ja käima tõmmata. Hoogne muusika, korralik pingutus — väga hästi saad auru välja lasta!

Kõige suurem saavutus on ennast üldse kohale vedada, edasine läheb juba hasardiga. Kuna raskusi saab ise valida, siis sobib nii meestele kui ka naistele, igas eas, igale treenituse astmele.

Lihtsalt astu sisse ja treeni! Käed-jalad saavad kena vormi, tekib talje ja tagumik hüppab tuhandete kükkide mõjul hops! Naistele teeb sageli muret osakond allpool vööd — sealt kaob ruttu igasugune kallerdamine. Päris kena väljavaade, kas pole? Aga pea nüüd hoogu — kõik see hea ootab sind siis, kui treenid õigesti!

Kui teed valesti, lõpetad valu ja vigastustega.

Teeme klaariks, kuidas Bodypumpis harjutusi teha ja kuidas kindlasti mitte. Treener Viktor Eksi näitab ette õige tehnika, Bodypumpi instruktor Tarmo Rattassep ja Kristina teevad puust ja punaseks levinumad vead.

  • Ravi suund sõltub diagnoosi tulemustest.
  • Traksidega Valu jalgades talla keskel Jalakaare valu on üsna tavaline nähtus, mis võib olla märk mitmest patoloogiast.

Õpi meie konksudest ja säästa oma tervist! Küünarliigesed kangi all, selg sirge, kael otse. Keharaskus esimese jala kannal, tagumine kand suuna otse üles, et hoida tagasäärt ülepingest.

Keha ette kallutades pole ka selja asend stabiilne, kuid päris kindlasti teed nii viga oma põlvedele. KONKS: kui väljaaste on liiga lühike, oled kükki laskudes üleni konksus koos. Keharaskus päkal ja põlv liiga ees koormab ja lõhub põlve.

Bodypump – ruttu vormi! Või vigaseks?

Sama ohtlik on tagumise põlve hooga vastu maad panek. Kükki laskudes istu tugevalt tahapoole, sääred ja selg moodustuvad paralleelsed diagonaalid.

Jälgi, et põlv ei läheks liigselt päkast ettepoole. Tõustes pinguta tuharalihaseid. Lihtne põhiharjutus on tehniliselt kõige ohtlikum! See on vale tehnika, mis on väga levinud!

Neuroloog selgitab: viis levinumat põhjust, miks käsi valutab

Selga hoides viilid niisama, selga kumerdades teed endale ka kahju. Keharaskus varvastel, küünarnukid tagatuules, selg nõgus, kõht ees, pea kuklas. Kükki laskud liiga ees, põlved lähevad üle päka ja saavad viga. Kuid tehes kas või ühe vea siin näidatutest, on sul tõenäoliselt selg haige juba pärast esimest tundi! Kõverdades vaid kergelt põlvi, vii kang mööda jalgu põlvedeni ja tagasi. Harjutus nõuab täpse tehnika omandamist! Kangi alla tuues laskud põlvest liiga kükki, selg vajub läbi nõgusaks, pea kuklas.

Koormab alaselga ja kaela, paneb käed valutama. KAAMEL: kui selg ja kõhulihased jäävad fikseerimata, saab kasulikust jõutõmbest kahjulik seljaküürutamine. Kui küljepeeglist näed, et kõht liigub ette, on asend vale. Harjutus, milles kang laskub põlvest allapoole, kuulub jõusaali — Bodypumpis on ohutum liikuda põlveni. ÕIGE: selg peab olema fikseeritud.

  • Bodypump — ruttu vormi!
  • Priit Pullerits: Saab veel hullemaks minna

Osale sobib vastu maad, osale neutraalne nõgusus, kus käsi mahub selja alla. Pane tähele, et selg ei pingutaks kaasa! VIBU: pingutuse ajal tõuseb alaselg üles vibusse ja selg läheb pingesse.

Valu jalgades talla keskel

Kõige lihtsamalt hakatakse seljaga kompenseerima sirgete jalgade tõsteid — alaselja pinge on ülimalt ohtlik ja teeb kiiresti tuntavat kahju! Veel hirmsama asendi saad, kui lased peal kuklasse vajuda. Pingutades tõstad kangi rinna või vöö kõrguseni, langetades siruta käed, vabasta lihased pingest.

Biitsepsi töö on selgelt tunda ja näha. Usu — see on üks painavamaid lihasvalusid, mida enesele hankida, ei lase magada ega töötada! Alla saab kangi samuti kas pingega langetada või niisama kukutada. Stopp polve haiget ajal sõidavad küünarnukid ette-taha. Hooga vehkimine on üsna lihtne, kuid see pole paraku mingi treening.

Algul kandis see nime Pump. Praeguseks on loodud 99 kava, jaanuaris tuleb pidulikult Bodypump on universaalne treening, mis sobib meestele ja naistele, edasijõudnule ja algajale — eelnev treeningkogemus pole vajalik.

Mu jalad on pärast külmumist haiget teinud.

Sisult on tegu lihasvastupidavustreeninguga, mis väga tõhusalt kujundab keha, suurendab jõudu ja vastupidavust. Saladus on suures korduste arvus ja suhteliselt väikestes raskustes, mis oluliselt ei kasvata, küll aga trimmib lihaseid. Tööd saavad kõik lihasrühmad. Algne idee oli meelitada rühmatundi rohkem mehi.

Stopp polve haiget praegu on Bodypump meeste hulgas üks populaarsemaid tunde, ehkki naised on saalid sageli tagasi vallutanud. Sageduseks on optimaalne kolm korda nädalas. Sarnaselt iga jõutreeninguga vajavad lihased treeningu järel 48 tundi taastumiseks, see on hädavajalik nii arenguks, stopp polve haiget enesetundeks kui ka vigastuste vältimiseks.

stopp polve haiget lucky liigese valus parast vigastusi