Kuidas vahendada uhisvalu

Lõpetuseks Treeningjärgne lihasvalu pole põhjus muretsemiseks. Arvatakse, et see võib aidata põletiku poolt tekitatud aineid lihastest välja uhtuda. Ainus tingimus on siin, et sa ei teeks massaažiga lihastele lisakahjustusi. Nimelt näib, et inimesed kipuvad valuvaigisteid lausa kuritarvitama, paljudel tekib neist sõltuvus ja ajapikku väheneb valuvaigistide mõju, mistõttu tarvitatakse neid järjest rohkem. Sama on ka sinu lihasega - selleks, et toimuks areng, anna neile aega puhata ja areneda. Väike valu pärast treeningut on normaalne, vältida tuleks selliseid pingutusi, mis su nädalaks liikumisvõimetuks teevad.

Soojendus valmistab su lihased eelseisvaks tööks ette, vähendades sedasi vigastuste ohtu ja ka mikrotraumasid.

MIKS ON KEHA PÄRAST MASSAAŽI VALUS?

Soojendusele võiks kuluda circa minutit ja see võiks hõlmata kogu keha. Elliptilise trenažööri kasutamine või kerge lindil sörkimine on head variandid, kuid sinna juurde võiks teha veel erinevaid liikumisi, näiteks oma keharaskusega kükke jms.

  1. 8 tegevust, mis ennetavad treeningujärgset lihasvalu - Tervisenõu - Tervis
  2. Liigeste ravi livitsaga
  3. Väike surin on isegi mõnus ja tekitab tunde, et treeningust on ikka kasu olnud.
  4. Brucelles artriidi liigesed

Ära treeni üle — vali õige koormus. Alusta esmalt kergetest raskustest ja pane rõhku tehnikale. Progressiivne treening on hea lähenemisviis. Koormusega harjudes on võimalik seda järk-järgult kontrollitult tõsta, mille tõttu väheneb ületreenimise oht, kuid nii väldid ka arenguseisakut.

mazi kasiharja liigeste jaoks artriidi ravi sormedel

Samuti ei pea iga päev trennis käima, jäta vähemalt üks päev vabaks, et end täielikult välja puhata. Massaaž kõlab küll ahvatlevalt, kuid seda peaks tegema vahetult pärast pingutust.

6 nippi lihasvalu vähendamiseks

Liigeste elektroforeesi ravi, kui mure juba käes, on see valulik ning võib isegi rohkem halba kui head teha.

Staatiline ja kauakestev venitamine ei täida siinkohal samuti eesmärki, kuna ka nii võidakse lihastele isegi rohkem liiga teha. Heaks alternatiiviks on rullimine vahurulliga foam rollermis vähendab pingeid ja lihasvalulikkust ning parandab liigeseliikuvuse elastsust ja verevarustust töödeldavas piirkonnas.

Korralik kõhutäis peale füüsilist tööd on alati õigustatud, kuid eriti peaks tähelepanu pöörama adekvaatsele valgu tarbimisele. Meie lihased kasutavad valgus leiduvad aminohappeidet parandada tekkinud mikrotraumad — see on lihastele nagu ehitusmaterjal, ilma milleta on taastumine oluliselt aeglasem.

Paula RõukTerviseportaali reporter Massažirull pakub valutavale lihastele leevendust. Peale uut või proovilepanevamat treeningut võib kangus aga lausa liikumist segada. Trennijärgsel päeval saabuv lihasvalu kestab teinekord mitu päeva, kahandab lihasjõudu ja teeb liikumise üleüldiselt valulikuks. Men´s Health soovitab lihasvalu ennetada kohe peale trenni või juba ennetavalt, tarbides põletikuvastaseid toite ja jooke. Hilinenud puhkeaja lihastundlikkus, teisisõnu lihase valusündroom tekib 24—48 peale treeningut ning valu põhjuseks on väiksed lihasrebendid koos põletikuliste protsessidega.

Söö paaril treeningjärgsel päeval veidi rohkem valgurikkamaid toite. Kohe peale trenni võiks mõelda joogile, mis sisaldaks elektrolüüte kuidas vahendada uhisvalu, et taastada kaotatud mineraalid.

VIIMASED UUDISED

Hiljem piisab juba tavalisest veest ja kogus võiks olla ligi kaks liitrit päevas. Abi võib ka olla ingveriteest, mis aitab võidelda põletikuga.

Selline vedeliketarbimine aitab ära hoida võimalikke lihaskrampe ja saavutada lihaste normaalset seisundit. Kõige värskemad Tervise uudised otse sinu postkasti Piisav uni on meie elus üks peamisi perioode, kus toimub keha üleüldine paranemisprotsess.

Lihasvalu pärast treeningut – hea või halb?

Seega on see ka ülimalt tähtis aeg lihaste taastumiseks. Eesmärgiks peaks olema sügav uni, mis kestab seitse-kaheksa tundi. Soojus — palju on diskuteeritud teemal, kas külma või soojaga annab lihasvalulikkust leevendada või kiirendada selle möödumist.

  • 6 nippi lihasvalu vähendamiseks - Fitlap sisulooja - Fitlap
  • Treeningjärgne hilinenud lihasvalu on valu ja jäikustunne lihastes, mis tuleb ilmsiks tavaliselt tundi pärast treeninguid, kirjutab Fysioviis.
  • Lihasevalu | Põhjused, sümptomid & ravivõimalused - Voltaren
  • Valus poidla sunder
  • Valu kate sormede liigestes paindumisel ja pikendamisel
  • Team Iluversum8 kuud tagasi 3 min lugemine Valu lihastes ning liigestes pärast füüsilist treeningut on paljudele tavaline asi.
  • Kuidas vältida trennijärgset lihasvalu? - Tervis - sõplinkplonk.ee

Külma vee kasutamine annab küll kohest leevendust ehk vaigistab valu, kuid tegelikult on see vaid kuidas vahendada uhisvalu lahendus ning võib taastumist isegi pikendada. Sooja kasutamine on parem mõte, sest uuringud on näidanud, et soojas vannis või saunas käimine leevendab valu ning lühendab ka taastumiseperioodi.

Ravimid — kui asi on juba nii hull, et hommikul kaalud haiguslehe võtmast, siis võiksid võtta valuvaigistit, kuid toonitan, et sellele ei tasuks liialt kergekäeliselt läheneda.

Lihasevalu nimetatakse ka müalgiaks. See sõna tuleb vanakreekakeelsetest sõnadest myos lihased ja algos valu.

Kasutada võiks mingit mittesteroidset põletikuvastast valuvaigistit nagu ibuprofeen ning annustada vastavalt infolehele.

Lisaks võiks võtta ka toidulisandina magneesiumit.

  • Lihasvalu pärast treeningut – hea või halb? – Ajakiri SPORT
  • Tervise edendamine Kuidas mõjutab massaaž lihast?
  • MIKS ON KEHA PÄRAST MASSAAŽI VALUS? – Alternatiivravi
  • Klopsake uhendused ennetamise
  • Olaliigese purunemise ravi folk oiguskaitsevahendite abil
  • Home Nr.
  • Kuidas leevendada lihase ja liigesevalu? – Iluversum

ÕL Mehele kolumnist Ragnar Vaiknemets ehk Rax on omandanud kõrghariduse Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis õenduse erialal ja õpib praegu Tartu ülikoolis magistriõppes epidemioloogiat.

Ragnar on töötanud kiirabis ja kaitseväes ning osalenud Scoutspataljoni meedikuna rahvusvahelistel missioonidel.

foorumi spin haiget vilma liigeste poletik

Tema valdkonna erialadeks on rahvatervis, fitness ja toitumisteadus. Vabal ajal sõidab Ragnar mootorrattaga, tegeleb aktiivselt erinevate spordialadega ning annab terviseteemadel inimestele nõu.

lihasvalu ja liigesed kui ravida polved haiget lapsele

Ragnar Vaiknemets Foto: Erakogu.